هر آنچه که درباره باتری ابزارآلات شارژی باید بدانید

کارآیی یک ابزار بی سیم (شارژی) خوب عمدتاً به باتری آن بستگی دارد و باتری‌ها معمولاً گران‌ترین اجزای هر ابزاری هستند.. اگرچه تنها چند نوع باتری برای ابزار بی سیم در بازار وجود دارد، اما داشتن دانش اولیه در مورد نوع باتری برای انتخاب ابزار بی سیم مناسب ضروری است. برای اینکه اطلاعات جامعی در مورد باتری‌های ابزار بی سیم بدست آورید و بدانید که اصطلاحاتی مانند ولتاژ، Li-Ion، Ni Cd، آمپر ساعت به چه معناست می‌توانید این مقاله را بخوانید.

در این مقاله، پیشنهاداتی دریافت می‌کنید که به شما کمک می‌کند تا در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و در عین حال یک ابزار شارژی با عمر طولانی بخرید. در این راستا، ابتدا باید کمی در مورد رایج‌ترین مشخصات باتری‌ها که می‌توانید روی مواد بسته بندی و بازاریابی مشاهده کنید، بدانید. بنابراین لازم است که تمامی مباحث را به ترتیب مطالعه کنید. قبل از شروع، ذکر این نکته مهم است که مانند همه زمینه‌ها، توسعه فناوری، نوآوری‌های بسیاری را نیز در صنعت ابزار به همراه داشته است.

باتری‌های نیکل کادمیوم قدیمی با باتری‌های لیتیومی جایگزین شده‌اند و در نتیجه ابزارهای بزرگ، سنگین و ضعیف با ابزارهای جمع و جور، سبک و قدرتمند مجهز به آخرین نوآوری‌های تکنولوژی جایگزین شده‌اند. برای مختصرتر و آموزنده‌تر بودن، تفاوت‌های برخی از ابزارهای شارژی قدیمی و جدید مانند دریل شارژی رونیکس 8512 را شرح می‌دهیم.

منبع قدرت

هنگام خرید یک ابزار دستی مانند دریل شارژی یا پیچ گوشتی می‌توانید عبارات و اصطلاحات مختلفی را در مورد مشخصات باتری ابزار مشاهده کنید. بیشتر اوقات به نظر می‌رسد عبارات علمی دشواری است که نیازی به یادگیری در مورد آنها نیست. اما، از آنجایی که باتری بخش مهمی از یک ابزار بی سیم است، خوب است کمی در مورد برخی از این عبارات ضروری بدانید.

ولتاژ

برای درک درست از قدرت باتری، اول از همه باید در مورد ولتاژ اطلاعات داشته باشید. باتری‌های قابل شارژ برای ابزارهای بی سیم معمولا حاوی سلول‌هایی با ولتاژهای مختلف مانند 1.2 ولت، 1.5 ولت یا 3.6 ولت هستند. هنگام خرید ابزار، نه تنها ولتاژ باتری را بلکه باید کیفیت و طراحی ابزار را نیز در نظر بگیرید، زیرا ولتاژ صرفاً قدرت خروجی خاص ابزار را نشان نمی‌دهد. به عنوان مثال دریل شارژی رونیکس 8614 با ولتاژ 14.4 ولتی خود از سایر ابزارهای مشابه در کلاس خود قدرتمندتر است.

آمپر بر ساعت (AH)

این عامل مهم میزان کل شارژی را که یک باتری می‌تواند در بازه زمانی 1 ساعته تحویل دهد را نشان می‌دهد. به عنوان مثال، در شرایط بدون بار، مته و پیچ گوشتی شارژی رونیکس 8618 به طور مداوم 1.5 آمپر جریان می‌کشد که کل شارژ 1.5 آمپر در ساعت را تخلیه می‌کند.

مدت زمان کار

زمان اجرای یک ابزار بی سیم عمدتاً توسط عاملی که قبلاً معرفی شد تعیین می‌شود: آمپر ساعت (Ah). این بدان معناست که با یک بار شارژ چقدر می‌توانید از ابزار بی سیم خود استفاده کنید. با استفاده از ابزار بی سیم، مدت زمان کارکرد باتری معمولا کاهش می‌یابد. در اینجا مهم است که آنچه را که قبلاً در مورد کیفیت ابزار شارژی ذکر کردیم را به خاطر بسپارید. کیفیت باتری اولین مورد در انتخاب ابزار بی سیم است. ابزار بی سیم رونیکس از باتری‌های باکیفیت استفاده می‌کند که عمر طولانی ابزار را تضمین می‌کند.

باتری ابزار بی سیم از جنبه تکنولوژیکی

باتری های نیکل کادمیوم (Ni-Cd)

عمر طولانی تا زمانی است که باتری به خوبی نگهداری شود. باتری‌های NiCd فقط زمانی باید شارژ شوند که خالی (خالی) شوند، در غیر این صورت ظرفیت خود را از دست می‌دهند! (زمان اجرای کوتاهتر قبل از نیاز به شارژ مجدد). اینها بادوام‌ترین و قابل اعتمادترین انواع باتری هستند، به خصوص در شرایط آب و هوایی گرم و سرد. به عنوان مثال، این مدل نیروی اضافی مورد نیاز را در هنگام راه اندازی یا هنگام انجام کارهای سخت فراهم می‌کنند. باتری‌های NiCd دارای نرخ خود تخلیه هستند، آنها در طول انبار شدن تخلیه می‌شوند. باتری های NiCd باید قبل از انبار شدن شارژ شوند. کادمیوم یک ماده سازگار با محیط زیست است اما باتری‌ها باید منهدم شوند، زیرا برای محیط زیست خطرناک هستند. اسید باتری ها نه تنها به خاک نفوذ پیدا کرده بلکه به آب های زیرزمینی نیز راه پیدا می‌کند.

نیکل متال هیدرید (Ni-MH)

این باتری‌ها نسبت به باتری‌های NiCd دارای «چگالی انرژی» بالاتری هستند، به این معنی که می‌توانید قبل از اینکه نیاز به شارژ مجدد داشته باشید، بیشتر کار کنید. مانند باتری‌های NiCd، باتری‌های NiMH فقط زمانی باید شارژ شوند که خالی شوند. با این حال اگر قبل از این که خالی شوند شارژ شوند، از دست دادن ظرفیت (از دست دادن زمان بهره برداری) آنها در مقایسه با باتری‌های NiCd کمتر است. باتری های NiMH بالاترین میزان تخلیه را دارند، به این معنی که در طول ذخیره سازی به سرعت تخلیه می‌شوند. باتری های NiMH باید قبل از ذخیره سازی شارژ شوند. مواد به کار رفته در این باتری‌ها نسبت به باتری‌های NiCd سازگارتر با محیط زیست هستند، اما همچنان این باتری‌ها باید با رعایت نکات ایمنی دور ریخته شوند.

لیتیوم یون

این باتری‌ها دارای چگالی انرژی بسیار بالاتری نسبت به باتری‌های NiCd و NiMH هستند، در نتیجه باتری‌های بسیار کوچک‌‌تر و سبک‌تری برای مدت زمان کاری یکسان مورد نیاز است. علاوه بر این، این باتری ها نرخ خود تخلیه پایینی دارند، بنابراین این باتری‌ها در زمان نگهداری به راحتی تخلیه نمی‌شوند. باتری‌ها را می‌توان در هر زمانی، حتی اگر خالی نباشند، بدون اینکه بر ظرفیت آن‌ها تأثیر بگذارد، شارژ کرد. باتری های لیتیوم یونی نیز نسبت به سایر انواع دیگر سازگار با محیط زیست هستند. فناوری لیتیوم یون مزایای آشکاری دارد، اما گران‌تر از باتری‌های NiCd و NiMH است. مواد به کار رفته در این باتری‌ها نسبت به باتری‌های NiCd با محیط زیست سازگارتر هستند، اما همچنان این باتری‌ها باید منهدم شوند. رونیکس برای تضمین کیفیت بالای محصولات خود تنها از باتری‌های لیتیوم یونی در ابزارهای بی سیم استفاده می‌کند.

رونیکس به معنای قدرت مطلق است

مانند هر تولید کننده حرفه‌ای دیگری، رونیکس باتری‌های متمایز خود را برای ابزارهای بی سیم دارد. رونیکس همیشه از بهترین مواد با تکنولوژی پیشرفته استفاده می‌کند تا مشتریان از کیفیت بالای محصولات خود اطمینان حاصل کنند. همه ابزارهای شارژی رونیکس مجهز به باتری های لیتیوم یونی هستند که سازگارتر با محیط زیست بوده و در عین حال دوام بیشتری دارند. شارژ این باتری‌ها زمان کمتری می‌برد و تنوع باتری در ابزار بی سیم رونیکس باعث می‌شود تا مشتریان بتوانند ابزار لازم خود را بر اساس نیاز خود انتخاب کنند. رونیکس به کیفیت باتری‌های خود اطمینان دارد و همیشه سعی می‌کند از فناوری پیشرو در عرصه باتری استفاده کند. در نتیجه زمان کمتری برای شارژ شدن نیاز دارد تا شما بتوانید سریعتر به سر کار بازگردید.

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *